برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

ویژگی های مدیران فروش حرفه ای

کثر مردم تصور میکنند، فروشنده خوب، کسی است که می تواند خیلی خوب صحبت کند و آدم پر حرفی است. بسیاری از فروشنده ها نیز در دام این دیدگاه افتاده اند و فکر می کنند برای اینکه فروشنده بهتری باشند باید یاد بگیرند بیشتر صحبت کنند.

در حالیکه فروشنده حرفه ای گرچه از فن_بیان بسیار مناسبی برخوردار است، لیکن بیشتر شنونده است. فروشنده حرفه ای بیشتر سکوت می کند تا بتواند دقیقا نیاز و خواسته مشتری را بفهمد و بتواند بر اساس نیاز مشتری، مذاکره فروش را پیش ببرد.

ارزش سکوت را بدانید و در مذاکرات فروش سعی کنید ابتدا خوب بشنوید. امروزه مشتری ها دوست ندارند، فروشنده ها زیاد حرف بزنند. مشتری ها نسبت به فروشنده های پرحرف گارد می گیرند و احساس می کنند فروشنده با زبان بازی قصد دارد کلاه آنها را بردارد.

بعنوان یک فروشنده حرفه ای، شنونده موثری باشید و یاد بگیرید که از سکوت در فروش به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

 

همیشه مدیران فروش حرفه ای و درجه یک، فروشندگانی را استخدام می کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند. اما مدیران فروش درجه دو و پائینتر به دلیل نگرانی از دست دادن جایگاه خود، فروشندگانی از خود ضعیفتر را استخدام می کنند و این امر همینطور در رده های پائینتر فروش نیز پیش می رود.
بعد از مدتی موجی فراگیر از افراد ضعیف و ناتوان در تیم فروش شرکت، ساختار تیم فروش را فلج می کند. به این پدیده_انفجار_ابله_ها در تیم فروش گفته می شود.

همواره مراقب ورود فروشنده های ضعیف به سیستم فروش خود باشید چرا که اگر مراقب نباشید ممکن است با این پدیده مواجه شوید.

در تیم فروش تان از فروشندگانی استفاده کنید که به مراتب از خودتان در فروش قوی تر هستند و حتی اگر در لحظه استخدام قوی تر نباشند، پتانسیل قویتر شدن را داشته باشند.
گای_کاواساکی پدیده انفجار ابله ها را برای کل سازمان گوشزد می کند.

 

منبع: کانال تلگرام دکتر محمدرضا انصاری

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

۵ مهارت ضروری برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش موفق

اگر در کسب و کار فروش محوری فعالیت می کنید، باید بدانید ...