برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

خصوصیات یک فروشنده ی حرفه ای

در دوران رکود اکثر فروشنده ها با چالشی بزرگ مواجه می شوند و آن چالش این است که نمی توانند فروش مناسبی داشته باشند.

کاهش نقدینگی بر قدرت خرید مشتریان تاثیر گذار است اما آیا مشتریان در دوران رکود خرید نمی کنند و از خرید دست می کشند؟

هر مشتری نیازهایی دارد که ممکن است در دوران رکود خرید آن را به تعویق اندازد و یا میزان خرید را کاهش دهد اما خریدش را متوقف نمی کند بلکه الگوی رفتاری مشتریان تغییر می کند.

فروشندگان باید بدانند یکی از عوامل اصلی کاهش فروش آنها، عدم آگاهی شان نسبت به تغییرات رفتار_مصرف_کننده در دوران رکود است.

بعنوان یک فروشنده حرفه ای، رفتار مصرف کننده را همواره مورد مطالعه و تحلیل قرار دهید.

 
فروش یک فرآیند است.

مشتری شما در این فرآیند ممکن است بارها و بارها نظرش را تغییر دهد. تردید در انتخاب از طرف مشتری یک امر طبیعی است و با وجود انتخاب های زیاد برای هر مشتری، این تردید میتواند حتی به صرف نظر کردن مشتری از خرید منجر شود.

اما آیا مشتری در تصمیم_گیری برای خرید همیشه تنها به محصول و قیمت آن توجه دارد؟

واقعیت اینست که خیلی از اوقات مشتری شما فرای مباحث مالی، نیاز به رفع سردرگمی دارد.

فروشندگان باید روش جهت دهی به گفتگو و طرح سوالات متناسب از مشتری را بدانند و با دادن مشاوره ساده و کارشناسانه خود او را به سمت خواسته اش راهنمایی و به خرید ترغیب کنند. فروشنده باید بتواند ابهامات مشتری را برطرف کند و حس اعتماد او را جلب نماید.

بعنوان یک فروشنده حرفه ای تلاش کنید همواره یک مشاور خوب و صادق برای مشتری خود باشید. دغدغه های او را درک کنید و برای رفع سردرگمی مشتری راهکارهای ساده ارائه کنید.

 

 

فروشندگان حرفه ای، داستان سرایانی قهار هستند.
وقتی داستانی بیان می کنید، هر دو نیمکره مغز مخاطب درگیر می شود. زمانیکه داستانی بیان می شود نیمکره راست مغز درگیر تحلیل عواطف و احساسات نهفته در داستان شده و نیمکره چپ مغز درگیر کشف دلایل منطقی ظهور و بیان داستان می شود. اینگونه تمام توجه و تمرکز مشتری به شما معطوف خواهد شد.

داستانسرا و قصه_پرداز ی حرفه ای باشید تا بتوانید تمام تمرکز مشتری و تحسین او را بدست آورید. هیچ جمله ای نمی تواند به اندازه “یکی بود، یکی نبود” کودک سرکش را آرام و متمرکز نماید.

 

 

بسیار دیده می شوند فروشندگانی هستند که در بازار، یک کالای انحصاری را می فروشند و به دلیل نیاز مشتری و عدم رقابت در بازار، از فروش بالایی بر خوردار هستند.
در واقع این فروشندگان به مهارت فروش چندانی نیاز ندارند چراکه شرایط انحصاری بازار، زمینه تحقق فروش آنها را فراهم کرده است. ولی اکثر آنها احساس می کنند که فروش های محقق شده ناشی از توانمندی آنهاست.
به گفته بیل_گیتس ” هنر آن نیست که به فردی در بیابان خشک آب بفروشی”!! چه بسیار فروشندگانی که در بازار ایران به میمنت وجود شرایط غیر رقابتی به فروش های بالایی دست یافته اند و احساس می کنند فروشنده حرفه ای هستند. در واقع آنها سفارش گیرانی بیش نیستند که اگر فرد دیگری نیز جایگزین آنها شود، چندان تفاوتی در سطح فروش ایجاد نمی شود.

فروشنده_حرفه_ای کسی است که بتواند در مشتری ایجاد نیاز کند. فروشنده_حرفه_ای کسی است که بتواند در یک بازار رقابتی سهم فروش قابل توجهی را از آن خود کند.

در بازار ایران فریب شرایط غیر رقابتی بسیاری از کالاها را نخورید. مهارتهای خود را بهبود بخشید و بر توانمندی های فروش خود بیفزایید.

 

منبع: کانال تلگرام دکتر محمدرضا انصاری

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

marketing sale (1)

تاثیرگذارترین اصول مشتری مداری برای فروش بیشتر

شتری، ضامن بقای یک تجارت و سازمان است و حیاتِ کسب‌وکار ما ...